SEM – Sökmotormarknadsföring

Öka er trafik via riktade annonser i Google, Bing eller på andra sökmotorer

Öka er trafik via riktade annonser i Google, Bing eller på andra sökmotorer

Rulla ner på sidan
Illustration som påvisar arbetet med SEM

Som ett komplement till SEO kan betald annonsering via SEM effektivisera och skynda på ditt resultat.

SEO och SEM används till exempel av företag som vill att kunder ska kunna hitta dem genom att söka via Google, eller någon annan sökmotor på internet. Genom att betala till exempelvis Google för annonser är det i de flesta fall lättare att hamna högst upp i sökrankingen.

SEM står för Search Engine Marketing eller Sökmotormarknadsföring på svenska.

Dags att utveckla en digital säljfunktion som aldrig sover med hjälp av SEM?

Lönsam sökmotormarknadsföring innebär att köpa rätt sökord vid rätt tillfälle för rätt person så att Google väljer din annons framför andras.

Med över 350 kunder inom SEO kan vi hjälpa er att hitta ert framgångskoncept.

SEM från strategi till utfall

Ads ikon

Google/Bing ads

Google Ads, tidigare känt som Google AdWords, är Googles plattform för digital annonsering och marknadsföring.

;
display ads ikon

Display ads

Detta är annonser som kan ge många exponeringar på olika plattformar till en låg kostnad vilket passar utmärkt i branding-syfte.

;

Ads i sociala media

Fördelen med annonsering i just sociala medier är att det är relativt lätt att nå specifika kundgrupper baserat på deras ålder, geografiskt område, intressen eller beteende. 

;

”Unless your advertising is built on a great idea, it will pass like a ship in the night”.

-David Ogilvy

Pin It on Pinterest