SEM – Sökordsmarknadsföring

Öka er trafik via riktade annonser i Google, Bing eller på andra sökmotorer

Öka er trafik via riktade annonser i Google, Bing eller på andra sökmotorer

Som ett komplement till SEO kan betald annonsering effektivisera och skynda på ditt resultat.

SEO och SEM används till exempel av företag som vill att kunder ska kunna hitta dem genom att söka via Google, eller någon annan sökmotor på internet. Genom att betala till exempelvis Google för annonser är det i de flesta fall lättare att hamna högst upp i sökrankingen.

SEM står för Search Engine Marketing.

Dags att utveckla en digital säljfunktion som aldrig sover?

Lönsam sökordsmarknadsföring innebär att köpa rätt sökord vid rätt tillfälle för rätt person så att Google väljer din annons framför andras.

Med över 350 kunder inom SEO hittar vi ert framgångskoncept.

Från strategi till utfall
Google/Bing ads

Google Ads, tidigare känt som Google AdWords, är Googles plattform för digital annonsering och marknadsföring.

;
Display ads

Detta är annonser som kan ge många exponeringar till en låg kostnad vilket passar utmärkt i branding-syfte.

;

Ads i sociala media

Fördelen med annonsering i just sociala medier är att det är relativt lätt att nå specifika kundgrupper baserat på deras ålder, geografiskt område, intressen eller beteende. 

;

”Unless your advertising is built on a great idea, it will pass like a ship in the night”.

-David Ogilvy

Pin It on Pinterest